PIEDZĪVOJUMI SĀKAS TUR, KUR CEĻŠ BEIDZĀS
KTM IESLĒDZ JAUNU ĀTRUMU AR AUTOMĀTISKO MANUĀLO TRANSMISIJU (AMT) Ziņas
KTM IESLĒDZ JAUNU ĀTRUMU AR AUTOMĀTISKO MANUĀLO TRANSMISIJU (AMT)

KTM ir iekļuvusi automatizētās transmisijas klāstā ar saviem novatoriskākajiem spēka piedziņas jauninājumiem. Nosaukts par AMT jeb automātisko manuālo pārnesumkārbu, KTM piedāvā pārnesumkārbas opciju, kas saglabā savas sportiskās īpašības, vienlaikus panākot izsmalcinātu lietojamību visos braukšanas scenārijos – kā tas redzams Džonijam Obertam, kurš prototipa versiju vadīja iespaidīgajā Red Bull Erzbergrodeo Iron Road prologā. Lai noskatītos pilnu video, noklikšķiniet ŠEIT.

AMT pamatā ļauj braucējam izvēlēties, vai izmantot manuālo pārnesumu pārslēgšanu M režīmā – bez sajūga – vai pilnībā automatizētu pārnesumkārbu A režīmā. Kad ir ieslēgts 1. pārnesums, braukšana uz priekšu tiek uzsākta, palielinot dzinēja apgriezienu skaitu, un šajā brīdī centrbēdzes sajūgs saslēdzas un motocikls uzsāk kustību.

Tas ievērojami atvieglo uzsākšanu nogāzē, apstāšanos un manevrēšanu lēnā ātrumā, it īpaši ar lielāku motociklu. Turklāt nav iespējams noslāpēt dzinēju, kas pats par sevi ir milzīgs ieguvums.

Atšķirībā no tradicionālajiem motociklu pārnesumkārbas iestatījumiem, AMT ir aprīkots ar P – N – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 pārnesumu secību, kur P apzīmē PARK, lai novērstu nevēlamu ripošanu, pateicoties bloķējošajam fiksatoram pārnesumkārbā.

Gan PARK, gan NEITRĀLĀS pozīcijas var izvēlēties, tikai izmantojot pārslēgšanas sviru uz stūres slēdža kuba, neatkarīgi no tā, vai dzinējs darbojas vai ne, un, lai ieslēgtu 1. pārnesumu, ir jānospiež priekšējā vai aizmugurējā bremze.

Pārslēgšanās ātruma ziņā pārnesumkārba tiek elektroniski kontrolēta, izmantojot ECU un transmisijas vadības bloku. Pārslēgšanu ierosina elektromehāniskās pārslēgšanas izpildmehānisms, kas griež pārslēgšanas cilindru. Tas nozīmē, ka pārnesumu pārslēgšana aizņem 50 milisekundes, kas ir salīdzināms ar tradicionālo pārnesumkārbu, izmantojot Quickshifter+.

Tomēr, lai gan automatizētās pārslēgšanās priekšrocības ir labi dokumentētas, AMT ballīšu triks slēpjas tā manuālajā režīmā.

M pārslēgšanas režīmā braucējs var mērķtiecīgi pārslēgt pārnesumus, izmantojot tradicionālo pārnesumu sviru dzinēja kreisajā pusē vai ar pārslēgšanas lāpstiņu kreisajā slēdža kubā. Tas ļauj braucējiem saglabāt READY TO RACE, sportisku braukšanas sajūtu bez ātruma vai veiklības kompromisiem. Tas ir paveikts, rūpīgi izstrādājot AMT pārnesumkārbu, lai saglabātu tradicionālās pārnesumkārbas proporcijas, kā arī noturētu svaru vienā un tajā pašā spēles laukumā.

AMT sistēma ļauj braucējiem arī veikt plašu iestatījumu konfigurāciju klāstu ar SHIFTING režīmiem, kas darbojas unisonā ar RIDE režīmiem, lai nodrošinātu individuālās preferences neatkarīgi no pielietojuma.

Pilnīgi jaunais AMT sākotnēji būs pieejams atsevišķos gaidāmajos KTM modeļos, un nākamajos gados klāstam tiks pievienotas papildu iespējas.